Dag 25, wo 11 juni, Sorde-L'Abbaye, 67 km, 1494 km - Reisverslag uit Sorde-l'Abbaye, Frankrijk van Paola Deure - WaarBenJij.nu Dag 25, wo 11 juni, Sorde-L'Abbaye, 67 km, 1494 km - Reisverslag uit Sorde-l'Abbaye, Frankrijk van Paola Deure - WaarBenJij.nu

Dag 25, wo 11 juni, Sorde-L'Abbaye, 67 km, 1494 km

Blijf op de hoogte en volg Paola

14 Juni 2014 | Frankrijk, Sorde-l'Abbaye

Vanmorgen weer om acht uur op de fiets. Om tien uur koffie gedronken in een barretje, ik was de bezienswaardigheid van de dag. Kreeg de koffie van een man aangeboden, hij had nog nooit een vrouw alleen op de fiets naar Santiago gezien. Hij nodigde me zelfs uit om met hem te eten, het was tien uur 's morgens haha, als het nou nog een mooie neger was geweest haha.

Verzengend heet vanmiddag, paar kilometers lange klimmen van 6 tot 8 procent. Ik rolde het dorp binnen, één terras rijk, één bier voelde wel als tien haha. Ik twijfelde of ik nog een stuk verder zou fietsen, komt er een oud baasje naar me toe of ik in de gite wilde slapen. Echt een heel mooi ingericht huisje voor 10 personen, lekker fruit op tafel. Ik besloot te blijven, kon ik mooi in restaurant eten. Het baasje vertelde ook nog dat ik zeker het oude voormalige klooster moest bezichtigen.
Dat was zeker de moeite waard, Prachtig Water erachter, mooie kelders.
Zo en toen dacht ik te gaan eten. Plof op het terras neer, bleek dat je er alleen 's middags kon eten. Niet alle Fransen zijn aardig. Geen winkel of iets binnen 20 km, hij had een pakje rauwe ham voor me en na smeken kreeg ik een paar stukken stokbrood, gelukkig wel met een wijntje. Toen ik terugkwam was er ook een pelgrim uit Frankrijk bijgekomen. Gaan we weer met een vreemde man op zaal haha. Gelijk maar slapen want die conversaties met die Fransen is zo vermoeiend, als je zegt alleen een klein beetje Frans te spreken beginnen ze gewoon te riedelen zonder te stoppen haha.

  • 14 Juni 2014 - 16:14

    Daphne:

    Hoi Paola,
    Wat een reis tot nu toe! En wat heb je veel meegemaakt. Ik ben echt onder de indruk. 1494 km, en hoeveel km moet je nou nog?
    Ik fiets tegenwoordig naar mijn werk (is wel 7,1 km enkele reis hoor. Ha ha) en daarna minstens 15 minuten bijkomen.....
    Respect hoor!

    Liefs Daphne


  • 14 Juni 2014 - 17:22

    Inge :

    Hoi Paola, ben weer helemaal bij gelezen. Tja, om aan voldoende goed voedsel te komen is toch wel een probleem, de energie kun je anders goed gebruiken!
    Ik lees je avonturen met veel plezier en mijn respect groeit met het verhaal!
    Houd het thuisfront het ook uit?
    Weer veel liefs uit Den Bosch,
    Albert en Inge

  • 14 Juni 2014 - 17:41

    Addy:

    Hoi Paola
    Je schiet al op. Het einddoel komt in zicht. Het gaat je zeker lukken. Wat een ontmoetingen onderweg. Ik hoop dat je niet te veel zult afvallen want het eten is elke dag een hele onderneming. Lees dat je overal van geniet. Hardstikke mooi. Ik zie weer uit naar je volgende reisverslagen. Groetjes en succes op de pedalen.
    Addy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paola

Actief sinds 17 Mei 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 15443

Voorgaande reizen:

18 Mei 2014 - 01 Juli 2014

Op naar Santiago

Landen bezocht: