Dag 2 -19 mei Geen brug te ver - Reisverslag uit Duffel, België van Paola Deure - WaarBenJij.nu Dag 2 -19 mei Geen brug te ver - Reisverslag uit Duffel, België van Paola Deure - WaarBenJij.nu

Dag 2 -19 mei Geen brug te ver

Blijf op de hoogte en volg Paola

20 Mei 2014 | België, Duffel

Alles onder controle. Ik dacht handig te zijn, mijn solaroplader continu aan mijn navigatie te hangen, blijft ie mooi vol. Na een fantastische nachtrust, de haan om vijf uur niet meegerekend, en dito ontbijt, weer heerlijk op de fiets. Was nog geen 500 meter weg, navi leeg. Volgens mij slurpt mijn solaroplader mijn navi leeg haha. Dan maar op de boekjes fietsen, wachten op een koffiestop om de navi een beetje op te laden. Na 40 km en drie restaurantjes die op maandag gesloten waren, wilde ik ook wel wat eten.

Ik moest ergens het Albertkanaal over maar de weg was versperd. De hekken en verboden toegangborden heb ik maar genegeerd en de fiets met de hand naar boven geduwd. Een aantal verbaasde werklui lieten mij toch door, moest aan de overkant maar lief vragen of ze me wilde helpen. Werkelijk een gat van twee meter over de volledige breedte alleen met van die roestige draadijzers. Mijn fiets werd door drie man getild maar toen ik nog. 'Springen' riepen ze in koor. Dat riepen ze ook in de Dominicaanse Republiek na het beklimmen van watervallen. One, two, three, jump. Ze moesten het wel twee keer roepen bij mij voor ik 10 meter naar beneden sprong. Er was geen weg meer terug, de fiets stond al aan de overkant, dus heb ik mijn record verspringen ook verbroken. Soms is het een voordeel vrouw te zijn hihi. Ik had echt niet geweten hoe ik anders verder had gemoeten.

Onderweg stond ik even uit te hijgen onder een viaduct en kijken voor een overnachtingsplek, komt er gelijk een man vragen of ik problemen heb. Iedereen vraagt waar je naar toegaat, sommige herkennen het aan de schelp.
Wat een crime die kasseien in Mechelen, kan onder gewone omstandigheden nog lekker zijn haha maar mijn zitbotjes protesteerden hevig. Normaal weet je niet eens van hun bestaan. De spuiten in mijn stuit helpen wel voor een groot stuk.
Vanavond ook weer een plek gevonden bij mensen thuis, zo leuk.. ik heb inde plaatselijke kroeg gegeten, nu maar eens terug wandelen , mandje wacht, licht gaat uit. Xxx

  • 21 Mei 2014 - 11:16

    Jasmijn:

    Problemen lossen zich altijd vanzelf op. ;-) Xxxxxx

  • 21 Mei 2014 - 12:41

    Inge:

    Ha stoere fietsert!
    Mechelen is heel leuk, vooral de terrasjes :-)
    Stoer, je versla gover het Albertkanaal, haha.
    Hopelijk blijft het goed gaan met je stuitje en hou je nog droog!
    Liefs Albert en Inge

  • 21 Mei 2014 - 19:22

    Riekie:

    Hoi Paola,
    Zo te lezen is een hindernis voor jou geen probleem. Creatieve oplossingen komen vanzelf!
    Mijn reis zal veel rustiger zijn, maar ook ik zal mezelf (weer) tegenkomen. Ik denk aan je; zal weinig mogelijkheid hebben om op internet te komen.
    Goede voortzetting van je tocht en geniet van alles wat op je weg komt.
    Liefs, Riekie

  • 21 Mei 2014 - 20:05

    Margot:

    Ha die Paola, wat een ervaringen in die paar dagen. Je bent een kanjer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paola

Actief sinds 17 Mei 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 15454

Voorgaande reizen:

18 Mei 2014 - 01 Juli 2014

Op naar Santiago

Landen bezocht: