Dag 36, zondag 22 juni, Villafranca del Bierzo, 60 - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Paola Deure - WaarBenJij.nu Dag 36, zondag 22 juni, Villafranca del Bierzo, 60 - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Paola Deure - WaarBenJij.nu

Dag 36, zondag 22 juni, Villafranca del Bierzo, 60

Blijf op de hoogte en volg Paola

25 Juni 2014 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Vanmorgen met zijn drietjes om zeven uur aan de klim begonnen. Je kijkt de meters van je teller, met 4 tot 5 km per uur omhoog. Je komt wel in een bepaalde trance met klimmen.
De bergen waren prachtig. Ik moest steeds stoppen om foto's te maken.
De top op 1500 meter was bij de bekende Cruz de Ferro. Hier staat een groot, simpel kruis waarbij de pelgrims een steen van thuis achterlaten waarmee je alle ballast van je af gooit.
Er liggen ook een heleboel gedichten, foto's etc. Mooi fotomoment.

Even verder kwamen we in een tentje voor een pelgrims stempel en koffie maar dat leek wel een sekte daar. Ze gingen ineens in processie, preken, bidden. Ik kon er niet meer door met mijn fiets en nog geen koffie ook.

Even verder stond een caravan waaruit koffie en broodjes werden verkocht. Heerlijk even gezeten en bijkomen.
En toen kwam de geweldige 15 km lange afdaling. Het was dat het wegdek slecht was en je erg op je snelheid moest passen maar wat was dit mooi, zo ontzettend kicken.
Wat is een mens dan nietig in de natuur.
Ik heb inmiddels al 700 foto's gemaakt, allemaal mooi.

Ik heb al gehoord van mensen die voor mij zitten dat de killing klim morgen komt, dat schijnt de zwaarste dag te worden met 30 km klimmen. Het wordt tot aan Santiago aan toe klimmen, 40 tot 50 km per dag fietsen zal de max worden maar ik heb die tijd. Nog ruim 200 km te gaan.

Vanavond zaten we te eten, wisten twee belgen ons te vertellen dat er een vrouw alleen op een Makrofiets de camino aan het fietsen was. De tamtam gaat snel haha.
Wel leuk, heel veel fietsers zijn er niet, denk dat ik ongeveer 15 mensen heb ontmoet die wel als een rode draad om elkaar heen fietsen en kontakt houden. Van een paar volg ik ook hun blog.
Sommigen zal ik hopelijk nog zien in Santiago.
En nu snaveltje toe, morgen vroeg op, boven zijn voor het heetst van de dag.

  • 25 Juni 2014 - 18:14

    Inge:

    Hoi Paola,

    WOW en nog eens WOW!
    Leuk dat je reputatie je vooruit snelt, nu jij nog voor het mooiste en laatste stuk.
    Heb je al een balboekje voor hierna of hou je een receptie :-),

    Grote knuffel
    Albert en Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paola

Actief sinds 17 Mei 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 15438

Voorgaande reizen:

18 Mei 2014 - 01 Juli 2014

Op naar Santiago

Landen bezocht: