Dag 34, vr 20 juni 97 km Leon, totaal 2028 - Reisverslag uit León, Spanje van Paola Deure - WaarBenJij.nu Dag 34, vr 20 juni 97 km Leon, totaal 2028 - Reisverslag uit León, Spanje van Paola Deure - WaarBenJij.nu

Dag 34, vr 20 juni 97 km Leon, totaal 2028

Blijf op de hoogte en volg Paola

22 Juni 2014 | Spanje, León

Half zeven aan ontbijt, bak slappe koffie met zoet broodje, brrr. Zeven uur op de fiets, wat heerlijk zo vroeg haha. Gisteren was een saaie, droge omgeving, vandaag nog saaier. Het was wel leuk dat ik 15 km over een grindpad moest rijden waar ook de wandelaars liepen.
Ik weet nu waar de ooievaar vandaan komt. Ik heb er tientallen gespot, boven op kerken, gigantische grote nesten, soms wel vier op een toren en klepperen, niet normaal.
Duizenden zwaluwen brengen hier wel zomer, ze scheren als gekken in de rondte.
En niet te vergeten de tienduizenden vliegen en muggen. Je moet je mond stijf dichthouden en ook niet te hard inademen door je neus haha. Ik heb er al een paar vliegen verorberd, brrr.
Soms vliegen er ook van die mega beesten keihard tegen je kop aan.
En één vos kruiste mijn pad, wist niet hoe snel hij weg moest komen, gelukkig!

Zit lekker in de tuin van de alberge, het begint in de verte te onweren. Morgen gaat de wind naar het westen draaien, kracht 4, bikkelen weer..
Straks weer met de kippen op stok.....

  • 22 Juni 2014 - 19:04

    Inge:

    Hoi Paola,
    geen foto's deze keer? Die vos, dat is natuurlijk wel fraai! In de uiterwaarden loopt er ook een maar nog niet gespot. Net terug van Bosch Parade, was weer bijzonder, al die Jeroen Bosch-actige taferenlen op de Dommel.
    Succes met het onweer, liefs Albert en Inge

  • 23 Juni 2014 - 14:36

    Margot:

    Hai Paola,

    Dat zijn flinke tochten..... Bijna 100 km per dag. Nog wel even volhouden je bent er bijna. Petje af voor jou!!!!!
    Groetjes en succes met de laatste loodjes.
    Margot

  • 23 Juni 2014 - 14:50

    Addy:

    Hoi Paola

    Ben weer bij gelezen. Je maakt wat mee onderweg en na terugkomst is je fauna en flora kennis verrijkt.
    Nog een kleine week te gaan en ben je in Santiago. Ben benieuwd hoe dat voor je voelt. Zeker is dat het als een geweldige overwinning moet voelen. Die laatste loodjes gaan je zeker lukken. Vanavond kun je eventueel de voetbalwedstrijd Nederland-Chili bekijken in je oranje shirt voor je met de kippen op stok gaat. Dat wordt wennen in Holland ...... Lieve groetjes Addy

  • 23 Juni 2014 - 22:51

    Yvon:

    Hey Pol,

    Nou, `onze" jongens hebben het weer geflikt vanavond, Chili is verslagen. Maar wat jij doet, vind ik een veel grotere prestatie, dat is pas afzien! Nou, het eind is in zicht ( kan ik makkelijk zeggen, liggend op de bank), missie bijna volbracht. Ben blij met al je verslagen, zodat we toch een beetje met je mee kunnen reizen. Die mooie blauwe luchten van de foto's zien we hier nog niet. Maar fietsen met een graadje of 35 lijkt me ook niet echt ideaal. En wat denk je bij het zien van al die wandelende pelgrims? Iets voor volgend jaar? Strakke benen wil ik ook wel, maar al die ontberingen.....als ik aan die slaapzalen denk met al die mensen en hun luchtjes en geluidjes, brrrr, nee, dan maar liever weer naar de sportschool (al vind ik dat ook niet echt leuk).
    De laatste loodjes en dan.....weer lekker naar huis. Dan spreek ik je graag, maar ik moet het gesprek wel inplannen, denk ik, want we bellen normaal al minstens een uurtje en met alle verhalen die je nu meebrengt....dat zal nog wel eens een echt lang gesprek kunnen worden!
    Succes met de laatste etappe!
    Liefs,
    je vriendinnetje

  • 23 Juni 2014 - 23:48

    Ronald Jolanda:

    Lieve Paola,
    Leuk om je reisverslagen te lezen.
    We hebben ze niet allemaal gevolgd,
    maar wat een gave tocht. Petje af.
    Veel succes met de laatste km's.
    Liefs Ron en Jolanda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paola

Actief sinds 17 Mei 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 15441

Voorgaande reizen:

18 Mei 2014 - 01 Juli 2014

Op naar Santiago

Landen bezocht: