Dag 16, ma 2 juni, Chatellerault, 100 km, 936 tota - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van Paola Deure - WaarBenJij.nu Dag 16, ma 2 juni, Chatellerault, 100 km, 936 tota - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van Paola Deure - WaarBenJij.nu

Dag 16, ma 2 juni, Chatellerault, 100 km, 936 tota

Blijf op de hoogte en volg Paola

06 Juni 2014 | Frankrijk, Châtellerault

Ontbeten met de nonnen, droog brood en koffie,wat zal ik afvallen haha.
Gas erop vandaag, heerlijk weer, windje weer in de rug. Vrij vlak gebied, klimmetjes van 5 tot 8 procent, draai er mijn hand niet meer voor om. Niet helemaal waar want ik ben echt een bezienswaardigheid hier op die huis, tuin en keukenfiets. Iedereen heeft van die dure, speciale fietsen. Ik werk me het schompes om de heuvel op te komen, zij draaien rustigjes door.

Soms roepen de fransen, bravo, bravo of beginnen te klappen.
Het zoeken naar slaapplaatsen blijft een crime. Ik heb vaak ook geen wifi of is heel wiebelig dus loop achter met mijn blog.

Ik zit nu vlak bij Portiers. Morgen kiezen of ik via de westkust ga. Als het mooi weer is, wil ik daar twee dagen rust pakken, witte stukken bij laten kleuren.
De ruimte in tijd heb ik wel, ben daar precies op de helft van de 2400 kilometer.
Naast de pijn in kont, voelen de knietjes ook zwaar belast. Het ergst zijn mijn pink en ringvinger rechts. Ze slapen al weken, bijna geen gevoel in en krachtverliesin hele hand, grrr. Maak me wel zorgen om, zeker voor mijn pedicure. .
Time to sleep again!!

Ps heb vandaag, vrijdag 6 juni, mijn Telefoon oplader in vorige hotel laten liggen. Moet dus een nieuwe kopen in een grotere stad. Ben dus even uit de lucht

  • 06 Juni 2014 - 22:49

    Marian Hoogendijk:

    Hoi, wij ontmoetten elkaar vanmorgen op de boot! Je bent een stoere meid, lekker twee dagen rust is goed voor je! Goede camino verder.
    Mocht je ons willen volgen, wij zijn ruudrob anjellamarian op facebook!

  • 07 Juni 2014 - 00:00

    Dinphy Hilgerdenaar:

    Weer helemaal bij met het lezen van je blog. Hoop dat de rust je goed zal doen.
    Blijf het toch heel stoer vinden allemaal. Succes met het de rest van je trip. XXX

  • 07 Juni 2014 - 08:13

    Antoinette:

    Ha Paola,

    Wat een mooi dagboek van je reis! Super spannend om te lezen, dus laat staan om allemaal te ervaren! Vind het echt ontzettend knap van je, met al die ontberingen.. Ik kijk uit naar de rest van je verhalen (hopelijk heb je snel een oplader). Heel veel succes!

    Groeten, Antoinette

  • 07 Juni 2014 - 09:35

    Moeke:

    Hoi pelgrim!

    Jij hebt pas Lef....! En je bent echt dapper als je op jou manier besluit om zo een pelgrinstocht te maken op zoek naar je queste.....
    Ik wens je heel veel inzicht en wijjsheid op je levensreis...

    Het is echt superleuk om je verhaal te volgen, zit ook echt te wachten tot je volgende verhaal. Heel mooi...

    Wat betreft de pijn die je beschrijft wil ik graag reageren en ongevraagd advies geven zodat je hopelijk wat minder last van pijn zult hebben. Je klachten lijken op beknelling van zenuwen vanuit je nekwervels, wat vaak ontstaat ALS GEVOLG VAN je HOUDING....( uit eigen ervaring, gaat voorbij na goeie oefeningen en fysiotherapie ) Dus niet teveel zorgen maken, je lijkt me een gezonde vrouw...

    Probeer een paar keer per dag ( op rechte stukken kan dit ook op de fiets)
    Ga zitten en maak je rug recht en hoofd recht boven je schouders, je kin ingetrokken en je schouders ontspannen armen naar recht naar beneden strekken, dus niet je kin op je borst. Met deze oefening rek je je nekwervels van elkaar af net als een elastiekje dat je voorzichtig uitrekt. (Mocht je tijd en zin hebben, op internet vind je veel oefeningen)

    Suc6





  • 07 Juni 2014 - 10:16

    Guido:

    Hola Paola!

    Vandaag weer even je blog "bij-gelezen" (dat doet geen recht aan je inspanningen, ik weet het).

    Wat een prachtig avontuur ben je aan het maken.Geniet ervan. Leg je ook wel eens een plaatje vast, vooral van al die geweldige mensen die je helpen en die je ontmoet?

    Succes met scoren van een oplader (weer een geheel modern element toegevoegd aan de pelgrimstocht) en geniet van je rustdagen! Wij modderen hier wel voort met een Pinksterweekend met 30 graden en zon :-)

    XXX

    Guido

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paola

Actief sinds 17 Mei 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 15452

Voorgaande reizen:

18 Mei 2014 - 01 Juli 2014

Op naar Santiago

Landen bezocht: