Dag 40, do 26 juni, aankomst Santiago de Compostel - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Paola Deure - WaarBenJij.nu Dag 40, do 26 juni, aankomst Santiago de Compostel - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Paola Deure - WaarBenJij.nu

Dag 40, do 26 juni, aankomst Santiago de Compostel

Blijf op de hoogte en volg Paola

28 Juni 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

En dan toch maar in één dag het laatste stuk van 70 km gefietst. Totaal ruim 2400 km gedaan. Er waren op het laatste stuk van de fietsroute ook geen overnachtingsmogelijkheden meer. Dwars door en over de heuvels met her en der een huis om drie uur in Santiago aangekomen.
Lopend, met de fiets aan de hand liep ik richting kathedraal. Ik kwam gelijk de twee Belgische echtparen tegen die ik de hele week al tegen het lijf liep.
Even verder zagen Ton en Dinie mij, had ik na Burgos niet meer gezien.
Marcel was gisteren al in Santiago aangekomen en stond op het plein voor de kathedraal te wachten, erg leuk. Even wat gedronken waarna hij naar zijn camping ging. Hij vertrekt voor drie dagen naar Finisterre, het einde van de wereld, moet er niet meer aan denken. Voor mij is dit het einde.
Ik ben maar gelijk in de rij voor het compostelaat gaan staan, bijna twee uur wachten voor een certificaat die nooit meer de koker uitkomt haha. Ik heb hem natuurlijk wel verdiend. Je moet je credential met alle stempels laten zien en dan krijg je het felbegeerde papier met je voornaam in Latijn geschreven.

De bekende pelgrimsmis met het zwevende wierookvat ga ik niet meer halen vandaag, staat voor morgen op het programma.
Morgen komen Arnold, Riekie, Gerda en Mark aan. Gezellig om hun weer terug te zien.
Het is vreemd om hier aan te komen, dit was het einddoel. Het doel was natuurlijk de reis maar toch.
De kathedraal wordt gerestaureeerd, staat in de steigers, dat is jammer.
Mijn hotel met zwembad wacht, hopen dat de zon gaat schijnen, heb ik toch wel verdiend.

Maar eerst ga ik voor het eerst van mijn leven een kaarsje opsteken in de kerk en iedereen weet voor wie en waarom.....

Schat, ik heb er maar een klein stukje voor hoeven fietsen...

Amen

  • 28 Juni 2014 - 20:13

    Margot:

    Paola,
    Wat een topprestatie , geweldig gedaan! Super. Ik krijg er de tranen van in mijn ogen. Het is nu mooi geweest. Kom maar snel weer naar huis. Tot dinsdag. Ga nog wat uitrusten en genieten van je prestatie.
    Lieve groetjes Margot

  • 28 Juni 2014 - 22:10

    Leny:

    Hoi Paola,
    Nogmaals: wat een topprestatie heb jij geleverd!!! En nu nog een paar dagen genieten en dan naar huis!!! Ik ben benieuwd naar de rest van je belevenissen. Tot snel en geniet van
    Santiago de Compostella en alles erom heen.

  • 28 Juni 2014 - 22:30

    Jw:

    Jipie jipie Chapeu Chapeu!!! Toppie kanjer!! maar ik hoop toch wel dat je het voor jezelf gedaan hebt, dit was jou missie en wens, not mine babe!! (en zolang als ik jou ken heb je het er al over) en ik heb gezegd DOEN je leeft nu!! ....maar ik voel me zwaar vereerd " mijn missie is onze kathedraal en mijn eigen dagelijkse gevechtl ..dus dat kaarsje moet en mag wel werken nu, na deze onvergetelijke geweldige mooie tocht van je, die je voor altijd in je herinneringen met je mee draagt, dat is met niets goed te maken en onbetaalbaar! dit geeft pas voldoening, een missie en leven om jaloers op te worden!

    de leuke en minder leuke momenten het gevecht ook met en tegen jezelf de prestatie de contacten en gesprekken met de vreemde mensen .... de motivatie"s en drijfveer van al die mensen dat is wat mij altijd intrigeert en je als persoon enorm positief vormt. en het glas is niet half leeg maar half vol! koester het!!



    Geniet geniet en geniet nu na van alles en even helemaal niets ..alleen veel stretchen en nog eens stretchen om je spieren niet te laten verkleven.... blijven oprekken.


    Hele fijne dagen nog lfs jw xx

  • 28 Juni 2014 - 22:41

    Joep:

    Grandioos Paola, dat je deze finale hebt gewonnen van alle elementen van deze aardbol.
    Geniet van je finish en neem het ervan na alle ontberingen.

    Petje af,

    Joep

  • 28 Juni 2014 - 23:21

    Riekie:

    Jeee Paola, je hebt het gehaald!! Proficiat! je bent veel leuke mensen tegengekomen onderweg, hebt flink wat hindernissen moeten overwinnen. En ik hoop dat je ook een geweldig, interessant, erg-de-moeite-waardmens bent tegengekomen. Tot onze volgende ontmoeting bij Dirk.
    Riekie

  • 29 Juni 2014 - 11:38

    Marian Hoogendijk:

    Ha Paola, heel heel hartelijk gefeliciteerd! Ik was je graag nog tegengekomen in Santiago! Helaas zijn wij donderdag naar huis gevlogen. Ik heb je gevolgd vanaf onze korte ontmoeting op de boot. Je schrijft en leeft vanuit je hart! Houden zo. Geniet van je zo verdiende rust.
    Ik ben nu een paar dagen thuis, daar wel aangekomen, maar nog niet geland..
    Alle goeds! Groet, Marian

  • 29 Juni 2014 - 13:21

    Addy:

    Hoi Paola Geweldig en proficiat met het bereiken van Santiago. Wat een geweldig gevoel moet dat geven. You did it. Grandioois. Geniet nog van de komende dagen in Santiago en tot gauw. Ik proost vandaag met een wijntje op je behaalde succes. Lieve groet

    Addy

  • 29 Juni 2014 - 16:15

    Vali:

    Heel erg mooi!! Leuk om te lezen. Ik ben trots op je! Tot overmorgen xxx

  • 29 Juni 2014 - 16:26

    Fred:

    amen

  • 30 Juni 2014 - 21:08

    Greet En Frans:

    Beste Paola

    Een hele dikke proficiat met het volbrengen van uw tocht! Elke dag waren we nieuwsgierig naar uw reisverslag. We hebben ze dan ook allemaal met veel aandacht gelezen. En ... zo te lezen is het echt de moeite geweest. Wat een fysieke en mentale prestatie ! En dat met niet eens echt 'professioneel' materiaal !
    Fijn om te lezen dat je ook een stuk met Marcel Tiel bent opgetrokken en dat jullie goede vriendjes geworden zijn ! Hij logeerde een paar dagen na jou bij ons.
    Beste Paola, he ga je goed en - wie weet - tot ziens eens hier of daar !

    Vriendelijke groeten uit Rijkevorsel

    Greet en Frans
    B&B Simpel&Goe

  • 02 Juli 2014 - 19:37

    Guido:

    Wow. Diep respect Paola. Hier past slechts bescheiden zwijgen :-)

    X

    Guido

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paola

Actief sinds 17 Mei 2014
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 15346

Voorgaande reizen:

18 Mei 2014 - 01 Juli 2014

Op naar Santiago

Landen bezocht: