Dag 26, do 12 juni, St Jean pied de port, 68 km, t - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Paola Deure - WaarBenJij.nu Dag 26, do 12 juni, St Jean pied de port, 68 km, t - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Paola Deure - WaarBenJij.nu

Dag 26, do 12 juni, St Jean pied de port, 68 km, t

Blijf op de hoogte en volg Paola

14 Juni 2014 | Frankrijk, Biarritz

Dacht even op mijn gemak naar St Jean te fietsen. Eerst weer eens een 'route barree', de zoveelste. Omleidingen worden niet aangegeven dus ik fiets elke keer gewoon stug door en gaat altijd goed. Beetje onnozel lachen tegen die werklui en sleur mijn fiets honderden meters door zand, grind en greppels.
Onderweg haalde Carolien mij in, ook alleen op de fiets. Een heuvels en een hitte, niet normaal. Mijn bril zakte gewoon van mijn neus, handen zo nat van zweten dat ik niet meer kan schakelen. Bij heuvels hoeft dat ook niet, gewoon de laagste versnelling haha
Er zat zelfs een heuvel van 18 procent in, leek San Francisco wel, je valt bijna achterover, deze kan je alleen maar lopen en fiets omhoog duwen en boven eerst bjjkomen.

Stel uit Arnhem, Tom en Dinie zaten in st. Jean al op terras. Carolien en ik aangeschoven. Met zijn vieren lekker gegeten. Met Carolien in refuge geslapen tussen de Amerikanen. Deuren wagenwijd open 's nachts, zo warm, mooi alle lichtjes in het dal.
We hadden afgesproken om morgenvroeg om zes uur de pas te gaan nemen, 28 km klimmen.
Ik wilde eerst nog een dagje blijven, leuk stadje en ik overwoog om een groter tandwiel te laten plaatsen op mijn fiets want nu gaat het echte klimwerk beginnen. Mijn fiets schiet echt tekort. Overlegd met jw en een paar kenners, toch maar niet gedaan. Dat vergt teveel aanpassingen, straks werkt het niet goed of krijg ik weer problemen. Dus dat wordt extra hard werken voor mij, wel blij met mijn sterke benen haha.


  • 15 Juni 2014 - 10:09

    Margot:

    Hallo Paola,
    Wat een kanjer ben je toch! Ik lees met spanning jouw avonturen elke dag. Ik geloof zeker dat je Santiago gaat halen ook zonder een ander tandwiel. Misshien dan maar deels te voet. Je past nu echt bij al die oranje bikkels die grote prestaties leveren!! Knuffels van margot

  • 15 Juni 2014 - 14:35

    Leny:

    In Spanje zul je wel ff niet zo gastvrij ontvangen worden na die nederlaag tegen Hollanda.Haha Komop hè,je houdt het al goed vol.Petje af!

  • 16 Juni 2014 - 14:50

    Mam En Joop:

    Lieve dochter, kanjer van me! Ben heel erg trots op je. Je vader zou glanzen va ntrots. Iedereen moest het te weten komen dat zijn dochter zoveel doorzettingsvermogen heeftm en daarbij zeggen "het is een echte van der Deure ". Het zijn wel zware ritten he? Maar je kan langzamerhand voorzichtig aftellen qua dagen. Ga zo door, we blijven je volgen!

    Liefs Mam en Joop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paola

Actief sinds 17 Mei 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 15344

Voorgaande reizen:

18 Mei 2014 - 01 Juli 2014

Op naar Santiago

Landen bezocht: